Podpora obchodu je často neviditeľný, no kľúčový pilier úspechu každej firmy. Pôsobí ako spojovací most medzi zákazníkmi, obchodným tímom a ostatnými oddeleniami. Monika Hoštáková, vedúca oddelenia Podpory obchodu, v krátkom rozhovore prezradila, ako sa dá vybudovať efektívny tím, prečo je práca v podpore obchodu všetko, len nie stereotyp, a aké tajomstvo sa skrýva za dobrými vzťahmi s kolegami a zákazníkmi.
Práca, ktorá nikdy neomrzí
Keď Monika nastúpila do EVPÚ, naskytla sa jej výnimočná možnosť vybudovať oddelenie Podpory obchodu tak, aby spĺňalo svoj pravý účel. Práve táto dynamika ju baví dodnes: „Neustále sa rozširujú zodpovednosti nášho oddelenia, takže sa neprestajne zdokonaľujem, alebo učím novým veciam. To ma na tejto práci baví. Nie je stereotypná, človek sústavne používa mozog a teda pracovne nezakrpatie.“
Za dva roky sa na efektivite oddelenia podpory obchodu podpísal najmä tímový prístup. Monikiným cieľom bolo dosiahnuť zastupiteľnosť a zdieľať informácie tak, aby sa ľudia v tíme cítili rovnocenní a mali prehľad o dianí vo firme. Neustále sa tiež snažia vylepšovať a zjednodušovať procesy, aby skrátili reakčný čas pri riešení úloh. Túto zastupiteľnosť, ktorú dosiahla tvorbou manuálov, návodov, ale najmä každodennými diskusiami, považuje za jednu z najdôležitejších zmien na oddelení.
Spojovací most a technické výzvy
Monika vidí Podporu obchodu ako kľúčovú pre celkový úspech firmy. „Je to v podstate komunikačný kanál (spojovací most) medzi zákazníkom a našou spoločnosťou. Okrem administratívneho spracovávania zákaziek sme taká zberňa informácií, ktoré posúvame ďalej jednotlivým oddeleniam a nakoniec aj naspäť k zákazníkovi pri expedovaní výrobkov.“

Napriek skúsenostiam je najväčšou výzvou v jej každodennej práci zisťovanie informácií technického charakteru. Priznáva, že v tejto oblasti nie je úplne doma, no to ju neodrádza: aby porozumela danému prípadu, ide sa pozrieť na konkrétny výrobok, alebo sa pýta kolegov, ako produkt funguje. Až potom je (oveľa) jednoduchšie komunikovať špecifické požiadavky ďalej.
Dobré vzťahy s obchodným tímom a zákazníkmi vidí ako prirodzený výsledok spolupráce. Ako sama hovorí: „Je veľmi jednoduché mať dobré vzťahy s ľuďmi, ktorí sú milí a ochotní pomôcť, tak ako moji kolegovia z obchodu.“ Pri zákazníkoch je zasa kľúčové nájsť najlepšie riešenie, aby bol spokojný s produktami i službami.
Odkaz pre budúce kolegyne
A čo by Monika odporučila všetkým, ktoré uvažujú o práci v podobnej oblasti? „Aby sa nebáli zmien a boli prístupné novým výzvam. Musia naozaj chcieť, aby sa firme, v ktorej pracujú, darilo a nebrať prácu len ako zaplatenú robotu.“

